woensdag 29 december 2021

Mijn Top 5 Beste films van 2021

Het filmjaar is bijna weer voorbij en omdat we dit jaar eigenlijk maar een half filmjaar hadden dankzij de vele lockdowns en avondklok heb ik dit aar maar een top 5 lijst kunnen maken. Dit is dus een lijstje van wat fims waarvan ik dit jaar zelf het meest heb genoten.
5 Last Night in Soho Edgar Wright heeft met deze film weer op zijn eigen manier weten te selen met hoe de tijd, de mensheid en muziekstijl en vele anderedingen zijn verandert. Samen met zijn filmcrew en de castleden van de film heeft hij een intressant en vermakelijk verhaal naar voren weten te brengen. Dit was was zijn eerste serieuze horrorfilm wat hij op een aardige manier in zijn verhaal heeft weten te verwerken.
4 Spider-man: No Way Home Na Averngers: Endgame en de afsluiting van de derde fase Marvel films kwam de vierde fase niet zo sterk over. Dit komt ook door de vele keren dat films zijn uitgesteld en ze verder het verhaal van de Marvel serie nu ook met tv-series vertellen. Gelukkig wisten ze met hun laastse film en door gebruik te maken van schurken uit de voorgaande Spider-man films van Sony toch op een goede manier in te spelen op de nostalgie.
3 The Suicide Squad James Gunn heeft een goed vervolg weten te maken van een rommelige eerste film en heeft zo op zijn eigen manier voor vermakkelijke en spannende scenes weten te zorgen. Ook heeft hij vele aparte en minder geliefde persoanegs uit de DC universum op goede manieren weten te gebruiken in deze film en ze verder met goede gevoelens weten over te brengen.
2 No Time t Die Daniel Craig zijn laatste James Bond film is ook vele keren uitgeteld geweest, maar is het uiteindelijk wel waard geweest. Met deze film weten ze Daniel Craig zijn Bond carriere op een mooie manier af te sluiten en de film verddr te vullen met spannende actie, leuke komedie en mooie filmsets en locaties. Ondansk dat de filmstudio snel eer een neiuwe Bond serie met een nieuwe Bond acteur wil beginnen, mogen ze daar wel even de tijd vor nemen zodat mensen meer van deze vor nu laatste Bond film en gehele serie kunnen genieten.
1 The Father Ondanks dat dit eigenlijk een film uit 2020 was, heb ik deze film pas in 2021 kunnen zien waardoor het voor mij een 2021 film is geworden en een plek verdient op dit lijstje. Met deze film lieten ze met het verhaal en acteerwerk van de acteurs goed zien hoe het leven van iemand met dementie en hun verzorgers, familieleden en vrienden eruit kan zien. Anthony Hopkins heeft dit jaar terecht de Oscar voor beste mannelijke hoofdrol gewonnen.
Dit zijn de vijf films van het jaar die ik kan aanraden om een keer te bekijken. Morgen zal ik mijn lijstje met de top 5 slechtste films van dit jaar online zetten. 2021 had ondnaks het halve jaar helaas nog steeds genoeg slechte films.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Mijn Top 5 slechtste films van 2021

Ondanks dat 2021 maar een half filmjaar was, had het helaas genoeg slechte films om ook een top 5 lijstje van te maken. 5 Till Death Me...